Wednesday, February 29, 2012

Ekspo Buku Islam Putrajaya

Posted by erinnaza at 2/29/2012 04:57:00 PM
Seminggu dua ni.. ibu rasa resah jek.. emosi cepat jek tersentuh. air mata cepat je nak tumpah. mudah terusik.. dpt berita gembira pun rasa nak nangis beria mengucap syukur pada-Nya. ermm macam biasa, bila tsunami macam tuh melanda.. rupa2 nya sang bulan nak muncul tiba..
Dengan keadaan yang sangat lemah.. emosi yang rasanya koyak rabak.. ibu suka ambil kesempatan, mencerminkan diri sendiri.. melihat dengan mata hati, mensyukuri nikmat tuhan yang di beri. Menginsafi setiap pemberian tuhan yang tak ternilai.. merelakan setiap ujian yang kunjung datang. Ibu yakin, teramat yakin, setiap ujian itulah membuatkan diri kita semakin dekat dengan tuhan pencipta alam.. melihat kurniaan teragung... anak2 kecil disekeliling ibu,. ibu bersyukur. Anugerah terindah diberikan... sedangkan ibu terkadang lalai... Ya Allah.. kasih sayang mu tidak bertepian..
huhuhu syahdu nya.. bila berbicara tentang cinta dengan yang Esa.

Ya Allah.. aku tidak layak utk syurgamu.. tapi aku tak sanggup utk menanggung siksa neraka mu.. Ampunkan dosa ku.. dosa suami ku.. dosa ke dua ibu bapa ku.. dosa ke dua ibu bapa mertua ku.. dosa abg dan adik2 ku.. satu kan kami di dalam syurga mu... amin

Ibu teringat Dr. Fadilah Kamsah pernah berpesan, kalau di uji dengan anak yang nakal.. ibu2 dan ayah2.. tgk semula pada diri sendiri.. mcm mana hubungan dengan Allah. Jangan salahkan anak.. kalau ibu n ayah sendiri tak bangun malam.. solat tahjud, n hajat mohon pada Allah, supaya anak2 jadi anak soleh n solehah...  Maha Suci Allah..

Ujung minggu lepas.. ibu sempat bawa The Two Bugs pergi kedai buku Islam di putrajaya...


Sempat dengar ceramah.. isu t/jwb ibu bapa (hubungan dengan Allah) juga menjadi antara isinya


Teknik Al- Baghdadi - Untuk kakak qiesya and kakak dhia, belajar mengaji.. (walaupun sekarang ni, kakak yang boleh baca alif - ya.. yang berbaris atas) alhamdulillah

ok.. kakak, try dulu sblm ayh beli 2 set utk u both.

Adelia.. apalah yang adelia paham lagi, kan.. sayang..


ermm ada ipin...

peace uolls

ada 'ana muslim'. adelia panggil.. Yaya (dalam citer boboboi)

ok.. shopping buku kat ana muslim.. kakak pilih, ye.. ibu n ayah tunggu kat tepi

ibu beli 2 buku ni. 1 utk tokpa.. 
(alhamdulillah.. tokpa dapat pergi ke Mekah bulan 9 ni. Kali ni tokpa menunaikan t/jwb bawa tokma Faridah ke Mekah. Kalau dulu tokpa bawa arwah tokma Juminah..) 
Ini juga antara faktor air mata ibu asyik jatuh berderai.. syukur.. sedih.. sayu.. bercampur baur.. bila mengenangkan tokpapa akan ke tanah suci.. terbayang2 wajah arwah mama berkain telkung di airport utk ke Mekah. Al- fatihah utk mama.

Satu lagi buku utk Tok Ayah.. semoga tok ayah akan menjadi tetamu Allah juga suatu masa nanti.. Amin.


Nota: Tetapkan lah iman kami di hati kami.. Jadikan kami orang2 yang bertakwa..

Ya Allah.. kasihanilah mama. Tempatkan mama di kalangan hamba mu yang Solehah.  Dia ibu ku, temukan kami di syurga.. Die telah menjadi ibu ku yang terbaik di dunia.. 

0 comments:

 

ilebiu Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea