Friday, June 22, 2012

Aduhai Imelda sayang..

Posted by erinnaza at 6/22/2012 11:07:00 PM
Bagi ibu, setiap anak lahir ke  dunia ni dtg dengan package yang serba lengkap utk kedua ibu bapanya.. untuk belajar.. n terus belajar. setiap anak, sgt2 unik. personally ibu bersyukur, Allah mendidik kami melalui anak2 dengan pelbagai ragam dan kerenah..

Syukur alhamdulillah.. walaupun, hati kadang2 terusik kerana cemburunyerr tgk ibu2 yang menyusukan anak2 dengan susu badan.. bila diperah , boleh dpt berbelas oz satu hari.. pengalaman ibu, rezki ibu pada susu badan, tidak semeriah ibu2 yang lain (mungkin). tapi ibu bersyukur, anak2 ibu ade rezki mereka yang tersendiri. Untuk Imelda, yang sensitif dengan susu2 kakak (bukan minum pun, main botol kakak yang dah kosong.. adelah tak sampai sepuluh titis, kot, kt dlm botol, tuh), sekeliling bibir naik bintik kemerah-merahan.. ibu berusaha mungkin lbh 9-10 x ganda untuk memastikan Imelda boleh minum susu ibu selama yang mungkin.. 

 Budak comel ni.. suka sgt main gendang....
 dah x boleh dok diam bila mandi


Ye, ibu pam.. biasanya dpt 2 oz je.. syukur..Alhamdulillah.. ade ketika 1/2 oz pun pernah.. syukur juga.. walau 1/2 oz, ibu akan simpan.. bila di gabung2.. 1/2 oz boleh jd 10 oz jugak, kan?? terkadang tuh, tak terbendung rs.. pam susu tak keluar.. air mata yang meleleh laju.. huhuuh mmg memerlukan kesabaran yang tinggi.. tp, sungguhpun begitu, ibu selalu tenang kan hati,.. "ade org lain yang lagi ssh.. susu badan tak banyak, n duit pun takde nak  beli susu formula.. ibu syukur.. sbb andai kalau dah tertulis rezki susu ini akan berakhir.. utk beli susu formula sebenarnya.. i.Allah, masih mmpu n tidak menjadi masalah pun sebenarnya.. "

Spectra ibu simpan.. ibu beli unimom.. n the latest, ibu baru beli medela Freestyle.. ibu pam every 3-4 hours, power pumping more than 3x per day.. ibu avoid coffee.. (ye, seriously..) ibu replace dgn susu anlene chocolate, ibu pilih makanan yang boleh tambah susu.. awal2 tuh berat badan ikut bertambah.. ibu taknak toleh belakang, maintain intake.. ibu balance dengan aerobik.. now susu, ada penambahan +- 1 oz.. syukur alhamdullillah.. dengan makanan and exercise yang di jaga, emosi ibu pun bertambah baik..
Jom tgk makanan2 sihat ibu .. sampai ibu mmg sihat sgt2.. ihhihih
 biskut ni dapp.. :D snacks ibu, nih

 lai chi kang... ade red date.. nuts.. etc..

Penghilang dahaga..
 Horlick crunch @ mcd..

Green Tea Milk @ Bangi Kopitiam.. no more coffee yang kaw2 xingat dunia.. :P

 Breakfast.. bread, butter and milk..

Breakfast.. porridge and juice

Salad and topping (nuts and raisins..)

Nota: dear anak2.. ibu mmg bukan ibu yang terbaik dlm dunia.. tapi ibu berusaha, utk jd yang terbaik utk kamu semua.. Janji dengan ibu, sayang.. manfaatkan lah apa yang ade utk kebaikan.. sebelum apa yg ade itu hilang entah ke mana..

0 comments:

 

ilebiu Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea